LÄGER I SPECIALSÖK – Lör 25 maj och Sön 26 maj

Tanums brukshundklubb bjuder in till ett specialsöksläger för dig som har tävlingsambitioner eller
har påbörjat din tävlingskarriär i specialsök.

Doftetiketten är röd Classic KONG.

Vi tränar på delar som ni själva har skrivit i anmälan att ni har problem med.

Och så går vi igenom bedömningsprotokollet och de regelverk som gäller för specialsök som nu är officiell provform sen 1 nov 2023.

Hur tar jag mig an ett område? Rumssök, upplägg och genomförande av ett område.
Funktionslydnad är viktig del av tävlingsformen och "ett måste" då det rankas högt i bedömningsskalan.

Vi laddar helgen med många bra övningar för att ni skall lära er att lita på hunden, utvecklas med din hund och lära dig att ta dig an ett område med upplägg och planering samt utförande av provområdet.

Vi avslutar helgen med ett specialsöksprov som ni får en bedömning på efteråt!

Även i år har vi tillgång till det speciella Vrångsholmen - ett mycket spännande hus med dess historia som ni kan läsa om på http://www.vrangsholmen.se/

Hitta hit! VRÅNGSHOLMEN – Google Maps

Ta med vatten till dig och din hund som räcker hela dagen, vattnet är ej inkopplat då det fortfarande är vinterperiod och stiftelsen har endast sommarvatten som ej är drickbart.

Ta även med dig gott godis som räcker till flera träningstillfällen och i små små bitar så ni kan ge hunden flera belöningar på kort tid.

Medtag egen lunch och fika samt kaffe el te.

Tid: Kl. 10 - ca 16 båda dagarna med en lunchrast på ca 45-60 minuter.
Kostnad:  2400 kr
Max 12 ekipage!
Anmälan är bindande!

Anmäl dig genom att sända ett mail till
info@tanumsbk.se så får du fylla i dina uppgifter i vårt svarsmail.

Vi tar med tvättservetter och toalettpapper. Och facilitet så som toalett finns i form av ett utedass. Alla plockar upp efter sina hundar vid rastning.

Frågor mejla till daisy@tanumsbk.se eller ring 070-6529442

Varmt välkommen på ett spännande läger i specialsök
Helena & Daisy

Kursen arrangeras av Tanums Brukshundklubb i samarbete med Studiefrämjandet