Ordförande har ordet 2024

Nytt År - Nya möjligheter!

Glädjande nog har vi nu fått igång vår hemsida igen - även om den ännu inte är helt klar. Vi fick lite bekymmer i samband med plattformsbytet tillika vårt webbhotell. Sagt och gjort - vi anlitade en IT-Nisse som nu suttit och slitit ont med vår webbplats och nu uppgraderat den. Den är ännu inte klar - men ändå läsbar för er!

Ja, så har man då blivit vald till ordförande ännu ett år och jag tackar för förtroendet!

Förra året, 2023, var det mycket aktivitet på klubben. Vi hade många kurser och det ser ut att bli ett väldigt aktivt år 2024 också.

Nyhet för i år har vi köpt (beställt i alla fall) en robotgräsklippare som kommer att få "jobba" på vår appellplan/ lydnadsplan. Så nu blir det bara på agilityplanen som vi behöver frivilliga till att klippa. Dessutom har vi från i år 2024, infört ett bonussystem, vilket innebär att man får poäng per klippning. Detta kan man använda till del av kursavgift eller liknande.

I  slutet av augusti kommer vi att anordna en officiell rallylydnadstävling och där behöver vi flera funktionärer till olika uppgifter. Alltifrån förberedelser innan tävling, till olika uppgifter under själva dagen. Så känner du dig manad att hjälpa till, så hör av dig till mig.

Vi har fått en ny styrelsemedlem, Annica Blixt som vi hälsar varmt välkommen i gänget! Hon har dessutom ett digert hundkunnande i olika grenar vilket vi skall se till att använda oss av.

I slutet av mars /början av april startar de flesta kurser så håll koll på hemsidan eller på Facebook där kurserna också kommer att läggas ut.

Önskar er ett fint 2024 med era 4benta kompisar.

Vid tagentbordet/ Marléne Allebring,
och du når mig på 070536876 eller mail ordf@tanumsbk.se