Helgkurs inom BRUKS 11-12 maj 2024

Är du nyfiken och vill lära dig vad bruks är?
Kanske önskar du aktivera din hund i skogen eller
så tävlar du redan i SBK Bruks?

I så fall är detta kursen för Dig!

Både lördag och söndag den 11-12 maj mellan kl. 9- ca 15 så kommer vi att vara både på Tanums Brukshundklubb samt i skogen, Östra Näs i Grebbestad.

Men vi startar lördagen kl 9.00 på klubben!

Vi tränar ett ekipage åt gången, anpassat för var och en.

Brukslydnad: Välj övningar som t.ex. framförgående, apport, budföring, kryp, inkallning, hopp över hinder eller platsläggande. I skogen kan du välja mellan uppletande, spår eller sök.

Hunden bör vara minst 6 månader gammal. Helst kunna grundläggande lydnad och den måste kunna vänta i bilen.

Kom ihåg att ta med dig mat och dryck till dig själv samt bra kläder och skor/kängor/stövlar för varje terräng! Till hunden tar du med dig vatten, belöningsgodis och leksak som hunden gillar. Tänk på att ta vanligt halsband och koppel (ej flexikoppel) och även spårsele med spårlina om du väljer spårning.

Max 6 deltagare/ekipage
Kostnad: 1500 kr
Instruktör Cecilie Thormodsrud (NKK Trinn 2 Bruks)

Anmäl dig genom att sända ett mail till
info@tanumsbk.se så får du fylla i dina uppgifter i vårt svarsmail.

Välkommen!

Har du frågor? Ring Cecilie 0047 414 318 34