UNGHUNDSKURS Hösten 2022

UNGHUNDSKURS
(hundar i åldern 7  - 18 mån)

Passar dig som vill gå vidare med din hund efter valpkursen eller om din hund
nu har blivit en könsmogen unghund i sina bästa dagar som fått ökat självförtroende, sätter ”dövörat” till och gör lite egna påhitt?

Vi lägger fokus på att skapa en god relation mellan dig och hunden genom att träna kontakt - och följsamhetsövningar, hantering, passivitet, inkallning, sitt, ligg och tips på aktivering samt lägger en grund för ett trevligt hundägande och/eller fortsatt träning.

Vi väver in teori där vi pratar om bl.a. belöningar, stress, hundspråk, aktivering och andra ämnen som kan vara av nytta för varje hundägare i vardagen.

Kursstart : Tis 23 augusti
Tid: 18:30 – 20:00

Därefter ytterligare 5 tisdagar:  30/8, 6/9, 13/9, 20/9 och avslutning 27/9.
1 hund per deltagare och max 6 ekipage på kursen
Hundens ålder: 7 månader (vid start) - 18 månader

Instruktör: Silje Evertsson
Kostnad: 900 kronor

Betalningen skall vara gjord senast 1 vecka före kursstart till
Bankgiro: 683-7249 eller på Swish 123 281 7575.

Är du inte medlem i Svenska Brukshundklubben och vår Klubb så anmäler du dig till SBK här https://brukshundklubben.membersite.se/
Mer information om medlemskap kan du läsa här på Medlemssidan! Medlemskapet skall vara giltigt under HELA kurstiden.

[easy-contactform id=1394]