Vardagslydnad med Daisy på söndagar!

FULLSATT!!!

Önskar du mer kontakt med din hund under era promenader, i möten med andra hundar och kunna gå i koppel?
Då har vi en kurs i vardagslydnad för dig med en hund på 7 mån eller äldre!

Vi startar söndagen 20 augusti kl. 16:00-18:00!
OBS - Kommande söndagar och avvikande klocktid enligt nedan:

Genom att träna kontakt och samarbetsövningar hjälper vi dig att skapa en god relation mellan dig och din hund.

Hantering som är en viktig del - behövs då man bland annat behöver gå till veterinären där hunden ska tillåta hantering av tassar, kolla i öron och munnen bland annat.

Inkallning, sitt/ligg och passivitet är viktiga bitar för ett trevligt hundägande och /eller fortsatt träning i framtiden med din hund.

Eftersom vi jobbar med belöningar och belöningsplaceringar, så bör du - INNAN KUSRSSTART - prova vilka belöningar som funkar för din hund - vilket godis är godast, vilken leksak är roligast.

Vi kommer att utgå ifrån er som ekipage där upprepning av övningar är det som ger resultat och en hund som vet vilken förväntan vi har på den.

Kostnad: 1200 kr + ev medlemsavgift
Maxantal: 1 hund per deltagare och max 6 ekipage
Instruktör: Daisy Kvick Karlsson (utb SBK allmänlydnadsinstruktör, Specialsöksinstruktör och Specialsöksprovledare)

Resterande kurstillfällen blir:
Sön 27 aug kl.10.30-12.30
Sön 3 sep kl. 16 - 18
Sön17 sep kl. 16 - 18
Sön 24 sep kl. 10.30-12.30
8 okt kl. 16 - 18

Du betalar enklast med Swish 123 281 7575 eller till Bankgiro: 683-7249.

Är du inte medlem i Svenska Brukshundklubben och vår Klubb så anmäler du dig till SBK här https://brukshundklubben.membersite.se/
Mer information om medlemskap kan du läsa här på Medlemssidan! Medlemskapet skall vara giltigt under HELA kurstiden.

Kursen arrangeras av Tanums Brukshundklubb i samarbete med Studiefrämjandet