LÄGER I SPECIALSÖK – Lör 30 sep och Sön 1 okt

Tanums brukshundklubb bjuder in till ett specialsöksläger för dig som lärt in doftetiketten röd Classic KONG på din hund.

Vi kommer att gå djupare in med stabila markeringar.

Vi kommer titta på hur man läser av sin hund. Vi tittar på hur man påbörjar bygga upp noskondition. Hur tar jag mig an ett område? Rums sök-upplägg och genomförande av ett område.
Vi går igenom hur ett prov i specialsök är både- teoretiskt och praktiskt. Funktionslydnad är viktig del av tävlingsformen att hunden skall vara stabil där.

Vi jobbar individuellt med ekipagen utifrån där ni befinner er idag. Detta passar alla då vi individanpassar men hunden skall ha förståelse för etiketten Röd Classic Kong.

Ni kommer bli indelade i två grupper och ha en period på före lunch och en period efter lunch. Eftermiddagspasset sista läger dagen sätter vi ihop ett prov/sökområde där ni får genomföra, planera ert sök.

Specialsök blir en officiell tävlingsgren i SBK från och med 1/11-2023.

Vi kommer att ha tillgång till ett spännande område och det  är Vrångsholmen som tidigare var ett räddningsinstitut för vanartiga gossar eller gossar med vanartiga föräldrar i början av 1900 talet. Mer om Vrångsholmen kan ni läsa här: http://www.vrangsholmen.se/  hur hittar ni hit?  VRÅNGSHOLMEN – Google Maps

Ni behöver ta med vatten till dig och din hund som räcker hela dagen, vattnet är ej inkopplat då det är vinterperiod och stiftelsen har endast sommarvatten.

Ta med gott godis som räcker till flera träningstillfällen och i små små bitar så ni kan ge hunden flera belöningar på kort tid.

Medtag egen lunch och fika samt kaffe el te.

Vi startar kl 10 och håller på till ca 16 båda dagarna, lunch på ca 45-60 minuter.
Pris 1800 kr
Minst 6 antal ekipage!

Medlemmar har förtur!

Vi tar med tvättservetter och toalettpapper. Alla plockar upp efter sina hundar vid rastning!

Är du inte medlem i Svenska Brukshundklubben och vår Klubb så anmäler du dig till SBK här https://brukshundklubben.membersite.se/
Mer information om medlemskap kan du läsa här på Medlemssidan! Medlemskapet skall vara giltigt under HELA kurstiden.

Frågor mejla till daisy.kvick@hotmail.com alt ring 070-6529442

Anmälan är bindande, facilitet så som toalett finns i form av ett utedass.

Varmt välkommen på ett spännande läger i specialsök
Helena & Daisy

Presentation av instruktörerna Helena & Daisy