LÄGER I SPÅRUTVECKLING 13 – 15 MAJ 2022

Välkommen på läger i spårutveckling 13-15 maj 2022.

Vi har nu förmånen att få hit Geir som instruktör! På fredagsförmiddagen börjar vi med teori och går sen ut i skogen. De följande två dagar är vi i spårskogen hela tiden.

Vi startar kl 9:00 fredag i klubbstugan på Tanums Brukshundsklubb.

Ta med er vatten till både dig och hunden som räcker hela dagen, eftersom vi saknar vatten i stugan. På fredagen har ni tillgång till micro om ni vill värma er lunch.

På lördag och söndag kommer vi att vara i skogen på en annan plats, så tänk på din planering av vatten och mat för hela dagarna ute i skogen.

Kostnad: 3500kr (inget medlemsskap krävs)

Betalningen skall vara gjord senast 1 vecka före kursstart till
Bankgiro: 683-7249 eller på Swish 123 281 7575.

Max 5 deltagare

Ni ska ha erfarenhet av spårning sen tidigare.

Har ni planer på att tävla så är detta något för er!

Vem är då Geir B Larsen ?

Geir har tränat, tävlat och arbetat med hund i 30 år!

Han har blivit Norsk Mästare i spår 2 ggr och även vunnit den eftertraktade Konga-pokalen i Spår. Vidare har Geir representerat Norge i Nordiska Mästerskapen i både Spår och Sök.

Och så är Geir både bruksdomare och bruksinstruktör inom Norsk Kennelklubb, där han även utbildar instruktörer.

Så Geir är som ni förstår en väl anlitad instruktör i spår, sök och brukslydnad i både Norge som Sverige.

Geir är en återkommande instruktör på det eftertraktade Kindslägret och är även anlitad av Eva Bodfält.

Geirs nuvarande egna hundar Wifi och Fixit, är utbildade kadaversökshundar. De används även för uppsökande av skadade får efter attack av björn eller varg.

[easy-contactform id=5328]